Подходящи храни за хора с акне

След като ви запознах с основните хранителни причинители на акне представям списък със здравословни храни, подходящи за хора с кожа, предразположена към акне.

Зърнени храни: див, кафяв ориз, царевица, елда. Тези зърнени култури влизат в така наречената „gluten-free“ категория, тоест с ниско съдържание на глутен.

Бобови растения: зелен фасул, черен фасул (на изображението вляво, предоставено от Wikipedia), леща.

Плодове: пъпеши, ябълки, круши, грозде, киви, манго; ягоди, малини, боровинки и други дребни безкостилкови плодове.

Изсушени плодове (неподсладени): манго, ябълки, стафиди, круши

Зеленчуци: кръстоцветни зеленчуци (броколи, карфиол, зеле, др), зелени (спанакс, синап, др), маруля, кратуни (тикви и др), картофи (червен, бял, сладък), маслини, моркови (сурови), целина, артишок, аспержа, чесън, зелен лук, пипер и чили като трябва да внимавате с последните, защото могат да причинат стомашни проблеми.

Семена: слънчоглед, тиквени семки

Мазнини (като дресинг за салатата или за готвене): зехтин, оцет

Животински протеини: яйца, свинско, говеждо месо, птиче месо, морски плодове.

Подправки и сосове: босилек, риган, морска сол, тамари соев сос (не съдържа пшеница), доматен сос, натурални пилешки или растителни бульони. Нито един от горе-изброените не трябва да съдържа захар, декстроза или транс-мазнини.

Подсладители: растителен глицерин, ксилитол, стевия

Напитки: нискоминерална натурална вода, чайове, понякога кафе

Advertisements

Вашият коментар

Filed under Хранителен режим

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s