Хранителни стратегии

След като разбрахме в предишните постове основните причинители на акне, някои от техните заместители и храните, подходящи за хора, предразположени към акне, сега ще ви изнеса кратък списък на някои от хранителните стратегии против акне. Засега ще е само списък, за повече информация може да се допитате до линковете, които съм дал вляво или до Google. Следващите дни ще разгледаме в подробен аспект всяка една от тях.

Палео диета (Paleo-Diet)

Известна като диетата на пещерняка.

Изключва: Зърнени култури, млечни продукти, рафинирана захар и преработени мазнини.

Яде се: чисто месо (основно пиле без кожата и рибни продукти), плодове, зеленчуци, корени и ядки.

За повече информация:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Paleodiet
  2. http://www.acne.org/messageboard/Paleo-diet-thread-t131867.html

Диета без глутен (Gluten-Free Diet)

Изключва: повечето житни продукти (пшеница, жито, ечемик, ръж, овес, др.)

За повече информация:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Gluten-free_diet

Диета според кръвната група (Blood Type Diet)

Според тази диета всяка кръвна група изисква даден прием на различни хранителни добавки и храни, както и такива, които трябва да се избягват.

За повече информация:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_type_diet
  2. http://www.belchohristov.com/493.html

Диета с определени въглехидрати (The Specific Carbohydrate Diet)

За повече информация:

  1. http://www.breakingtheviciouscycle.info/

Диета на изключване

Официално такава диета на съществува, но цялостната й идея заляга в изключването на определени храни от списъка с акне причинители. Режимът протича за 5-6 седмици по подобен начин:

  • 2-3 седмици изключване на дадена храна
  • 1-2 седмици консумиране на храната (в умерени количества – няколко пъти седмично)
  • 2 седмици възстановяване

Препоръчително е да следите много внимателно съставките на храните, за да сте сигурни, че не употребявате съответната храна. Комприси не се правят – храната трябва да бъде изключена на 100% за 2те седмици.

Advertisements

Вашият коментар

Filed under Хранителен режим

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s